10.–11.6.2020: Kohti uusia näyttämöitä -webinaari ja verkkotyöpaja I

Ke 10.6. klo 10.00–12.00 sekä to 11.6. klo 10.00–14.00

Oletko sirkus- tai tanssitaiteilija, -tuottaja tai -agentti ja mietit kuinka saisit kehitettyä kotimaan vierailuesitystoimintaasi? Haluatko tietää millainen on teatterin vuosikello ja kuinka pitkälle teattereiden ohjelmistot suunnitellaan? Kiinnostaako yhteistuotannot talojen kanssa, mutta et tiedä mistä aloittaa? 

Vai oletko sittenkin teatterin, festivaalin, kulttuuritalon vierailuesityksistä, tuotannosta tai markkinoinnista vastaava ja sinulla olisi kiinnostusta/kokemusta vierailuesityksistä, mutta haluaisit kehittää yhteistyötä eteenpäin ja tietää lisää mm. viestinnästä ja markkinoinnista?

Mikäli vastasit yhteenkin kysymykseen “kyllä”, niin laita kalenteriisi Kohti uusia näyttämöitä -webinaari ja verkkotyöpaja. Tapahtuma on kaksipäiväinen ja voit halutessasi osallistua vaikka vain toiseen. Osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumista. Keskiviikon keskustelu toteutetaan yhteistyössä Lahden kaupunginteatterin kanssa. Torstain sisällöstä vastaa sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut markkinointitoimisto Kuulu Oy. Torstain iltapäivän verkkotyöpajan osallistujamäärä on rajattu. 

Keskiviikko 10.6. Esitysvierailujen mahdollisuudet

klo 10.00–10.10   Tervetuloa webinaariin

klo 10.10–11.00   Lahden kaupunginteatteri 

  • Teatterinjohtaja Ilkka Laasonen: Miten vierailuesitykset ja yhteistuotannot valitaan? Mikä arvo niillä on teatterille? Millaiset ovat teatterin suunnitelmat vierailuille ja yhteistuotannoille nyt ja tulevaisuudessa?
  • Tuottaja Marjo Leppä:  Mitkä ovat onnistuneen vierailun edellytykset?
  • Markkinointipäällikkö Reetta Kaapro: Ketkä ovat Lahden kaupunginteatterin katsojia? Käyvätkö he myös vierailuesityksissä? Mitkä ovat vierailuesitysten mahdollisuudet ja haasteet markkinoinnin näkökulmasta? 

klo 11–11.30   Red Nose Companyn tuotantopäällikkö Nina Bergius kertoo yhteistyöstä mm. Lahden kaupunginteatterin kanssa vierailevan ryhmän näkökulmasta

klo 11.30–12.00   Yhteistä keskustelua webinaariin osallistujien kesken

Tanssin tiedotuskeskuksesta webinaarin moderaattorina toimii Riitta Aittokallio ja Anni Leino vastaa mm. puheenvuorojen jakamisesta sekä chatista. Sirkuksen tiedotuskeskuksen Johanna Mäkelä kerää webinaarin aikana esiin nousseet vinkit, ideat ja huomiot talteen. 

Torstai 11.6. Esitysten markkinointi

klo 10.00–10.10   Tervetuloa webinaariin

klo 10.10–12.40   Esitysten markkinoinnin suunnittelu   

  • Kanavavalintoihin vaikuttava tekijät: kohderyhmä ja budjetti   
  • Markkinoinnin analysointi

12.50–14.10   Pienryhmätyöskentely (max. 20 osallistujaa)

3-5 hengen ryhmissä mietitään mm. mitä asioita tulee myyntikampanjaa suunniteltaessa huomioida ja mitä uusia ideoita voisi kokeilla. Lopuksi ryhmät esittelevät ideansa kaikille.

Koulutuksen ja työpajan vetää Kuulu Oy:n Katarina Laaksonen, jonka eritysosaamiseen kuuluu tapahtumamarkkinointi. 

Tilaisuus on täynnä. Ilmoittautuminen oli avoinna 4.6. saakka. Lähetämme ilmoittautuneille linkin Zoomiin viimeistään maanantaina 8. kesäkuuta.

Zoom-sovellus on ladattavissa Zoomin verkkosivuston kautta kaikille laitteille Zoomin sivulta https://zoom.us. Voit myös liittyä Zoom-kokouksiin selaimellasi valitsemalla Zoomin kokouslinkin klikkaamisen jälkeen. Zoomiin rekisteröityminen ei ole pakollista.


Kohti uusia näyttämöitä Tanssin ja Sirkuksen tiedotuskeskusten järjestämä sarja seminaari- ja verkostoitumistilaisuuksia, joiden tavoitteena on vahvistaa tanssi- ja sirkusesitysten kotimaan vierailumahdollisuuksia. Tilaisuudet ovat avoimia sirkus- ja tanssiammattilaisten lisäksi kaikille teattereiden, festivaalien ja kulttuuritalojen vierailuesityksistä, tuotannosta ja markkinoinnista vastaaville.

Kohti uusia näyttämöitä koostuu kolmesta eri sisältöisestä seminaarista ja kahdesta pitchaustilaisuudesta, jotka järjestetään koronatilanteen mukaan joko webinaareina tai eri puolilla Suomea vuosina 2020 ja 2021. Tavoitteena on edistää kestävää vierailutoimintaa tiedon jakamisen ja yhdessä oppimisen keinoin. Seuraava seminaari järjestetään syys-lokakuussa. Hanketta tukee Jenny ja Antti Wihurin Säätiö.